Data publikacji: 2019-05-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zasady zrównoważonego designu według Nike
Kategoria: Moda, LIFESTYLE
Marka Nike stworzyła Circularity: Guiding the Future of Design, w którym dzieli się swoimi rozwiązaniami w dziedzinie odpowiedzialnego tworzenia mody.
Marka Nike stworzyła Circularity: Guiding the Future of Design, w którym dzieli się swoimi rozwiązaniami w dziedzinie odpowiedzialnego tworzenia mody. To podręcznik, który ma pomóc projektantom i całej branży odzieżowej wypracować wspólny język niezbędny do projektowania mody w obiegu zamkniętym.
Podręcznik powstał we współpracy ze studentami i wykładowcami Central Saint Martins, University of the Arts London, a inspiracją do jego stworzenia była działalność organizacji non-profit Global Fashion Agenda. Podstawą opracowania jest założenie, że przyszłość projektowania to kwestia jednej szansy. To przekonanie jest kluczowe dla etosu projektowania marki Nike, któremu przyświeca także inny zasadniczy cel − tworzenie przyszłości sportu.
Z biegiem lat, w centrum zainteresowania Nike przestał być sam sportowiec i produkt, a stało się holistyczne postrzeganie problemów ekologii i sportu. To moment, w którym kwestia zrównoważonego myślenia o modzie zyskała na znaczeniu.
Jednym ze sposobów zrównoważonego projektowania w Nike jest poszerzanie palety wykorzystywanych surowców – udowadniając tym samym, że zrównoważony rozwój nie jest ograniczeniem, ale motorem innowacji. Materiał Flyleather składający się w co najmniej 50 proc. ze skórzanych włókien z recyklingu to przykład rozwiązania, które ma mniejszy wpływ na środowisko, a jednocześnie jest trwalsze od tradycyjnych materiałów.
To tylko jeden z przykładów na to, jak dzięki nowym technologiom marki mogą dostarczać nowatorskie i odpowiedzialne rozwiązania. Chociaż podejście to promuje to produkty, które na starcie mają przewagę, zawsze istnieje możliwość stworzenia czegoś jeszcze lepszego. Celem jest tworzenie produktów, które promują ideę obiegu zamkniętego – takich, które są trwalsze i zaprojektowane z myślą o konkretnym przeznaczeniu.
Naszym obowiązkiem jest brać pod uwagę kompletne rozwiązanie projektowe, w tym sposób pozyskiwania surowców, wykonania produktów, ich wykorzystania, zwrotu, a także ponownego użycia − mówi John Hoke, główny projektant Nike.
Circularity: Guiding the Future of Design opiera się na 10 zasadach:
Materiały – wybór materiałów o małym wpływie na środowisko, pochodzących z recyklingu lub nadających się do ponownego użycia
Cykliczność – projektowanie z myślą o tym, jak produkt zostanie ponownie wykorzystany
Ograniczenie odpadów – minimalizowanie lub eliminowanie odpadów w procesie produkcji
Dekompozycja − tworzenie produktów, które mogą zostać rozdzielone na części, z których każda ma własne zastosowanie
Zielona chemia − prowadzenie procesów chemicznych w taki sposób, aby ograniczyć użycie i powstawanie szkodliwych substancji
Renowacja – przedłużenie cyklu życia produktów poprzez naprawy ich elementów lub materiałów
Wszechstronność – tworzenie produktów, które dostosowują się do wzrostu, stylu, trendów, płci, rodzaju aktywności i przeznaczenia
Trwałość – tworzenie produktów, które są trwalsze, dzięki zastosowaniu odpowiednich metod produkcji oraz materiałów
Opakowania zwrotne – wykorzystywanie opakowań wykonanych z materiałów, które mogą być składane, recyklingowane lub są biodegradowalne
Nowe modele – wypracowanie nowych modeli usługowych i biznesowych, które pozwolą wydłużyć cykl życia produktu
Circularity: Guiding the Future of Design jest dostępny online pod tym linkiem: https://www.nikecirculardesign.com/
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Moda #LIFESTYLE