Lidl chce ubierać Polaków ? rusza kampania
z modowym lookbookiem prosto z serca Włoch
Lidlcoraz śmielej wkracza w segment odzieżowy. Do sklepów trafiła właśnie wiosenna kolekcja ,,Seeyou in Rome??, której towarzyszy wydanietzw. lookbooka. Jak pokazują dane, rynek odzieżowy w Polsce jest wart przeszło 30 mld zł . Potencjał sieciLidl jest bardzo duży, zwłaszcza że według danych z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach .
Nie ulega wątpliwości, że coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W ciągu 11 lat funkcjonowania Lidlna polskim rynkuudział sprzedażyubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek własnych jak i duże zainteresowaniedodatkowymi ofertamispecjalnymi, takimi jaktorebkii galanteria skórzana Wittchen.
Jak pokazują najnowsze badania, przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie sieci Lidl Polska, już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%). Kobiety znacznie chętniej kupują
w marketach odzież dziecięcą (61% kobiet w stosunku do 37% mężczyzn). Mężczyźni natomiast częściej wybierają market na miejsce zakupu obuwia (76%) i bielizny (52%).
W badaniu zapytano też Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe. Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje zakupów odzieżowo-obuwniczych racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Z drugiej strony ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji. Nie dziwi fakt, że do takich zachowań częściej przyznawały się kobiety (54%) niż mężczyźni (32%).
Świadomość konsumentów rośnie?coraz lepiej wiemy,
co i gdzie chcemy kupić, a nasze decyzje są bardziej przemyślane i racjonalne. Klienci poszukują najkorzystniejszej oferty, która ma najlepszy stosunek ceny do jakości ?komentujePatrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.
Dla większości Polaków głównym powodem wyboru miejsca zakupu odzieży jest cena (35%) i jakość (33%).Rzadziej wskazywane są takie powody, jak lokalizacja (11%), promocje (10%) czy dostępność produktów markowych (7%). Najmniej ważna okazuje się ekspozycja towaru czy pomoc ekspedientki (po 2% wskazań).Co czwarta osoba zgadza się z tym, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością od tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach.
Nowa kolekcja Lidlśmiało może konkurować z popularnymisklepami odzieżowymi, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. basic, czyli uniwersalne ubrania, które mogą stanowić podstawę wielu stylizacji. Oferta odzieży w sklepach Lidl cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, a wprowadzane w każdym tygodniu nowe produkty bardzo szybko się sprzedają. Jest to dla nas sygnał, że w kolekcjach, które proponujemy naszym klientom, znajdują się modne ubrania uszyte z nowoczesnych materiałów
wysokiej jakości, o którą nieustannie dbamy. Te czynniki w połączeniu z atrakcyjną ceną sprawiają, że zainteresowanie odzieżą jest coraz większe, a klienci wracają do sklepów Lidl, by ubrać się modnie ? komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.
Rozpoczętej kampanii pod hasłem ,,SeeYou In Rome 2014? towarzyszy wydanie katalogu modowego. Zdjęcia do lookbooka zostały zrobione w Rzymie, który był inspiracją dla kolekcji. Moda oferowana przez Lidl jest skierowana do aktywnych osób, które interesują się nowymi trendami
w modzie, stawiających na wygodę oraz dobrą jakość, w atrakcyjnej cenie. W kolekcji znajdują się ubrania takich marek jak Esmara dla kobiet czy Livergy dla mężczyzn, a także bielizna Jolinesse.
To sprawdzone przez klientów marki własne, dostępne wyłącznie w sieci Lidl. Projekty ubrań zostały przygotowane przez projektantów współpracujących z siecią Lidl, którzy tworzą je w oparciu
o aktualne w danym sezonie trendy i preferencje.Wspólnym mianownikiem kolekcji ,,SeeYou In Rome 2014?? jest styl casual, bogactwo kolorów i dobrej jakości tkaniny.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS w terminie: 25-27.03.2014. Analizą objęto grupę 800 osób
w wieku 15-50 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.