Data publikacji: 2015-09-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polacy chcą wyglądać modnie
Kategoria: Moda, LIFESTYLE
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie osób w różnym wieku i o różnym statusie społecznym, coraz większa część miesięcznego budżetu przeciętnej polskiej rodziny pochłaniają wydatki na odzież.
Jak twierdzą prowadzący badania, taki wynik jest związany z faktem, że dla wielu Polaków coraz większe znaczenie ma to, by modnie się prezentować. Polacy po latach kryzysu gospodarczego, gdy w sklepach nie można było spotkać tak ogromnej ilości artykułów odzieżowych zachłystnęli się niejako możliwością wyboru spośród tak wielu markowych ubrań. W dzisiejszych czasach, gdy poziom życia wielu rodzin jest dość wysoki w porównaniu z poprzednią dekadą, nareszcie ludzie są w stanie pozwolić sobie nie tylko na wybór ciekawych i wysokiej jakości ubrań, ale również na tworzenie własnego stylu.
Wyniki wspomnianych badań potwierdza także firma Simmi, producent odzieży markowej, nawiązującej do obowiązujących modowych trendów. Jak wynika z danych udostępnionych przez tę firmę w ciągu ostatniego roku sprzedaż odzieży wzrosła o kilkanaście procent. Taki wynik to rekord, ponieważ w poprzednich latach wzrost sprzedaży nie był aż tak zauważalny i wahał się w granicach kilku procent. Tak gwałtowne zainteresowanie kupnem swoich wyrobów producent odzieży młodzieżowej tłumaczy przede wszystkim faktem, że polscy konsumenci dziś nie tylko dużo kupują, ale również zwracają większą uwagę na jakość kupowanych rzeczy. Obecnie dużo mniejszą popularnością cieszą się ubrania niewiadomego pochodzenia. Polacy chętniej wybierają produkty lepszego gatunku i znanej cenionej marki.
Potwierdzają to specjaliści badający zachowania polskich konsumentów i sytuację ekonomiczną w branży odzieżowej. Według nich w ostatnich latach największy sukces odniosła sprzedaż hurtowa odzieży damskiej. Według badań wynika że więcej starań aby wyglądać modnie i stylowo, dokładają kobiety. Specjaliści potwierdzają jednak, że wzrósł także popyt na ubrania dla dzieci, młodzieży oraz mężczyzn.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Moda #LIFESTYLE