Data publikacji: 2014-03-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biuro Levi Strauss Poland – ukłon nowoczesności w stronę tradycji
Kategoria: Moda, LIFESTYLE
W warszawskim biurowcu na Wilanowie powstało nowe biuro najstarszego producenta dżinsów na świecie – marki Levi’s®. Zaadaptowania 1000 metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni biurowej marki, podjęli się architekci z pracowni OTOMI store design lab.
W warszawskim biurowcu na Wilanowie powstało nowe biuro najstarszego producenta dżinsów na świecie – marki Levi’s®. Zaadaptowania 1000 metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni biurowej marki, podjęli się architekci z pracowni OTOMI store design lab.
Impulsem do przearanżowania koncepcji biura Levis Strauss Poland była zmiana siedziby firmy. W konkursie ofert, zorganizowanym przez polski oddział, wygrali projektanci z grupy OTOMI. Nie była to ich pierwsza styczność z marką, już od 10 lat współpracują z marką Levi’s® m.in. przy projektowaniu butików w Europie Zachodniej.
Założenia projektowe zostały wyraźnie określone – miało być jasno, prosto, a przy tym oryginalnie i charakterystycznie. – Pomijając główne wytyczne dostaliśmy dużo swobody w projektowaniu, klient był otwarty na nasze propozycje czy nowe rozwiązania – mówi Agata Smolich z OTOMI, która nadzorowała wykonanie projektu.
Zakres prac obejmował aranżację recepcji, sal konferencyjnych, showroomu, kuchni ze strefą relaksu, tzw. chillout, a także części wspólnych i ciągów komunikacyjnych. Zaś główną inspiracją dla projektantów były hasła kluczowe, bardzo ważne dla marki, jak art, cratfsmanship, nature. – Otrzymaliśmy informacje na temat tradycyjnie wybarwianych tkanin, rzemiosła artystycznego oraz naturalnych materiałów. Naszym zadaniem było przełożenie ich na język wizualny we wnętrzu – dodaje Agata Smolich. W każdym z pomieszczeń zaproponowano indywidualnie zaprojektowane elementy, dostosowane do wymagań firmy Levi Strauss Poland. Zostały one wyprodukowane w wyselekcjonowanych warsztatach i firmach meblarskich. Rozwiązania te sprawiły, że w efekcie powstało niepowtarzalne i oryginalne biuro.
Strefa relaksu została zdominowana przez ścianę żywej zieleni. W tym pomieszczeniu zaplanowano także drewniany podest, półki ze skrzynek z tego samego materiału oraz mobilne, kolorowe pufy. Całość dopełnia lakierowany stół w kolorze intensywnej zieleni, nietypowe oświetlenie oraz ściana magnetyczna do pisania i przypinania zdjęć. Strefa chillout została zaaranżowana tak, aby pozwolić pracownikom na chwilę odpoczynku i swobodnej aktywności. Od powierzchni open space oddziela ją oryginalna grafika z folii szronionej. Projekt charakteryzuje się również wieloma nietypowymi rozwiązaniami, takimi jak stół pokryty lakierem samochodowym. Na showroom marki przeznaczono 100 m kw. W założeniu pomieszczenie miało służyć prezentacji najnowszych kolekcji Levi’s® oraz spotkaniom z klientami, stąd wybór nienachalnej aranżacji – otwarty sufit oraz surowa posadzka i naturalne kolory są jedynie tłem dla produktów.
Sale konferencyjne zostały podzielone na trzy pomieszczenia, z których każde ma swoje hasło przewodnie. W sali "Craft" znajduje się ściana z drewnianych kołków tworzących ruchomy obraz, który dopełniają kolorowe fotele. Sala "Art" wyróżnia się konstrukcją ze sznurków, dających wibrującą kompozycję kolorów i w tej sali jest jedynym akcentem kolorystycznym – meble i ściany pomalowano na biało. Natomiast w sali "Nature" wykorzystano tapicerowane elementy akustyczne w kształcie plastra miodu, zdobiące ścianę. Całość dopełniają fotele Woodie w kolorach przewodnich pomieszczenia – jasnym drewnie z zielenią.
W porównaniu z poprzednim biurem, nowa siedziba Levi's® zawiera o wiele mniej elementów wyraźnie określających profil działalności firmy. Zniknęły naszywki, metki i dżins. W wilanowskim lokalu obecność marki wyraźnie zaznacza jedynie logo, które wyróżnia się na tle wnętrza, stworzonego na bazie materiałów takich jak drewno i beton. – Będąc w biurze firmy Levi Strauss Poland czujemy, że jesteśmy w siedzibie marki odzieżowej opartej na solidnym doświadczeniu i tradycji, zwracającej jednak uwagę na ponadczasowe wartości i nowoczesne rozwiązania – podsumowuje Agata Smolich.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Moda #LIFESTYLE